Så har ännu en dag passerat

IMG_0827Självklart började även vänsterögat göra ont och flyta sudd. Och sen var klibbet ett faktum. HA! Ska det bli bra sen? Sov å andra sidan bättre i natt så det är nog ett gott tecken.

Det blev så där nästan kanonfint väder i dag. Med SOL! Och ganska hyfsad temperatur. Vågade mig på att sitta ute en stund, påbyltad de där täckbyxorna som är en halv meter för långa, kraftigaste vinterkängorna och tillika den  varma vinterjackan. Den där halvfula, som har hål i nyckelknippsfickan. Satt en stund och blev totalt genomsvettig.

Sen är det ju som det är när man är förkyld! Man gör inte särskilt många knop. Lite tustigt att man längtat efter att ta ett städtag när man inte har den ringaste lust. Kunde inte den lusten ramla på när man har ork? Men det gör den ju inte. Måste verkligen ta ett ordentligt tag när jag mår bra igen. Det är inte bara stökigt här längre, det är skitigt så det förstår!

Det hopar sig också till en enorm mängd varor att handla in när orken har återkommit. Birgitta har handlat ett par gånger åt mig, men jag har bara bett henne handla det viktigaste. Typ frukt, grönsaker, rotfrukter, ägg och smör. Svårt när nån annan ska göra sånt åt en, men är jättetacksam att hon har ställt upp så.

Men nu börjar även stapelvaror att sina, sånt jag före stockholmsresan tänkte jag skulle inhandla när jag kom hem igen. Pumpakärnor, chiafrön, butternutpumpa, sötpotatis, bönor, olika mjölsorter osv osv. Sånt jag vill handla in själv. Olika butiker har olika märken och priser och jag vet vad jag köper var för att få det jag vill ha. Men det ska väl inte dröja alltför länge till innan jag är frisk. Får ta till annat så länge. Kokade quinoa i går och jag har lite ärtsoppa i frysen. Bland annat.
cykel

Och så längtar jag ut med cykeln. Inte minst såna här dagar när solen skiner, och vinden inte verkar vara alltför motig.

egen logga red

