Mellan Jysk på Stenalyckan och hem – rakast möjliga vägen –  är det 1,33 km. Hur lång tid det tog mig att promenera den sträckan hem, tänker jag däremot inte berätta. Jag skäms en smula att jag inte orkade gå snabbare än jag gjorde! Fast på väg hem hade jag förstås en uppförsbacke också.

cykelDet var första tankarna när jag väl fått hem cykeln och de varor jag lastat på den. Nån sekund senare kom jag att tänka på att jag under de senaste tre veckorna varit extremt dålig på att motionera och träna, och de senare två av de veckorna varit förkyld. Av Ett riktigt Elakt Virus, till råga på allt.

Det var i onsdags. Hade tvättstugan på eftermiddagen och sen var jag totalt slut. Så slut att jag har glömt vad jag gjorde i går – mer än städade hall och badrum. Knäppt så man kan glömma saker från den ena dagen till den andra.

Jo, en sak till! Tror det var i onsdags eftermiddag. Färgen kom tillbaka.

Jag undrade just varför det inte syntes på mig att jag suttit i solgasset på min uteplats flera timmar sammanlagt under några dagar. Men det var Det Elaka Viruset som hade lagt sina bleka, heta händer över min fysionomi. Nu ser jag riktigt snygg ut. Nåja, trevligt vårsolbränd i alla fall.

IMG_6604I går och idag har det småregnat. Men jag pep ut en sväng ändå i förmiddags. Sex km blev det. Mestadels på cykeln. Och sent på eftermiddagen flög idén i mig att cykla en liten runda till. Det blev fem km. Så det där med ork och styrka och kondition ska nog ordna sig trots allt. Man får inte ge upp bara för att man är otränad och fortfarande krattig efter förkylningen i början.

Vad jag köpte på Jysk? Jo en parasollfot. Men jag kanske får använda den parasollen mer som stort paraply än som skydd för solen. Nej, jag är inte pessimist inför sommaren. Bara krasst realist. Det växer en hel del björkar och andra lövträd här runt ikring, och det tillsammans med att min uteplats på baksidan vetter åt sydost, gör att jag tror den kommer att vara ganska så skuggad av träden. Men hur skuggad får jag ju inte veta säkert förrän de där soliga heta sommardagarna kommer.

Usch vad jag är tråkig! Jag som hade så många idéer att skriva om! Vart tog dom vägen? Har jag städat för mycket? Slöat för mycket? Nej jag har inte cyklat för mycket!
Tja! Jag gjorde förstås en affisch till Vårsalongen och det tog ett antal timmar. Tror jag skyller ifrån mig på den.

IMG_1702

