Ganska fascinerande. Eller hur?
Så snabbt man kan förlora ork och kondition när man inte rör på sig på ett tag. Ett par veckor räcker mer än väl för att droppa almost dead inom det området, och man behöver inte vara förkyld för den sakens skull.

Men till all lycka kan man komma igång igen. Man måste bara se till att göra det. Motionera. Träna. Alltså.

wotEnligt expertisen – vilken nu den expertisen är – räcker det med en halvtimme om dan. Promenera. Cykla. Utöva nån form av fysisk aktivitet. De säger ingenting om man kan dela den där halvtimmen i flera kortare pass. Eller också har jag glömt bort den passusen. Å andra sidan klarar jag en halvtimme om dan. Om den sen är effektiv, vet jag inte.

Nu när jag så sakta började krypa upp ur virusfällan och började röra på mig igen, funderade jag på om jag skulle dela det på Facebook. Jag använder ju Runkeeper. Men sen bestämde jag mig för att låta bli. Åtminstone för närvarande. Jag är så usel ännu både vad gäller sträcka som hur lång tid det tar mig, att det mest känns fånigt att dela det på fejan. Skulle göra mig löjlig som om några km skulle vara nånting att visa upp. Och då känner jag mig pressad, vilket leder till att jag flippar ur och kanske inte rör på mig alls under en period.

Nja. det där sista kanske inte vore helt sant, men jag skulle sluta dela mina usla resultat och känna mig tämligen under isen för ett tag. Man är ju ADHD. Och därmed dålig på att hantera stressande situationer. Bättre då se till att man hamnar i så få som möjligt. Framför allt sådana som man på förhand kan inse bli stresspressande.

IMG_6621Fast just här kan jag ju säga att jag var ute två gånger idag med. Första enbart per cykel. Det var på förmiddagen och ganska så kyligt. Solen hade ännu inte vågat sig fram från under molntäcket. Försökte väl, men…
Nästan exakt 6 km.

Andra gången blev för att det hade blivit senare halvan av eftermiddagen, solen hade kommit fram och man fick så smått vårkänslor. Kunde inte motstå impulsen att ge mig ut en sväng till. Cyklade först ner mot Stenalyckan och så in på promenadvägen längs Fylleån tillbaka åt mitt håll. Där gick jag. Att just den sträckan bara var 800 meter gjorde mig en smula förvånad. Inte för att att jag trodde den skulle vara lång, men längre än 800 meter i alla fall. Å andra sidan var den backe upp och backe ner. Puh. Konditionen är INTE vad den borde vara. Men jag gick i alla fall även resten av vägen hem. Totalt 3 km. Men tog inga foton.

Hur lång tid??? OKAY DÅ! 29 minuter + 28. För båda rundorna. Inte direkt nåt att skryta om, men jag gjorde det!!!!! Cyklade och gick!!!!!cat5

Resten av eftermiddagen var jag hur trött som helst. Men det får man ta.

