Kära dagbok! Du ligger här och torkar bort i väntan på uppmärksamhet. Men energin har inte direkt varit på topp. Förkylningsviruset tycks aldrig vilja dra sin kos… suck. Tre veckor idag… svårt få till nåt tänkande och skapande…

IMG_6298Men jag äter numera en eller ett par gånger per dag min superblandning av pressad citron, vitlök och honung – önskar jag hade tänkt på det långt tidigare – och vitlök kan man förresten blanda i nästan vilken mat som helst.

Dricka varmt känns också bra. Gör te på färsk ingefära. Borde gjort mer te, också, redan från början. Bättre än hostmedicin, gör förmodligen mer nytta också.


 

IMG_6660Hittade för övrigt min gamla zonterapiplatta.
Rätt faschinerande!
Om jag står på den en stund, och det behöver inte vara nån lång stund, är det som att det klarnar upp i mig. Näsan blir helt fri! Och helt klart lättare stå en stund på den, än försöka massera sig själv – med TRYCK – under fötterna.

För övrigt är jag faktiskt utbildad reflexzonterapeut.


 

Nu lyser solen, om än inte från helt molnfri himmel. Vill sätta mig på uteplatsen men har bestämt mig för att vara mer försiktig. Dessutom går den nog snart runt hörnet till andra sidan. Ja, alltså inte själva solen… det är jorden som roterar… äsch… ja… ni vet vad jag menar.

Gjorde nog lite för mycket i slutet av förra veckan och under helgen. Kände mig relativt pigg, även om jag då fortfarande hade ont i halsen och klibb i ögonen på morgnarna. Cyklade; små rundor visserligen men ändå! Passade förstås på att fylla upp skafferi och kyl. Glömde ändå ett och annat…

Satt på uteplatsen! NJÖÖÖÖT.
Helt ljuvligt där i solen, men… är det det jag får sota för nu??? Kanske inte. Jag var väl påbyltad. Hade kanske fått mer av snorvel snorvel ändå.
Och frisk luft har ingen dött av…

Men! Nu! Mer soffa; mer hett ingefärste; mer vitlök, citron och honung; mer vila; mer…
Vitlök vit… inte oroa mig.

