Milk & Cookies

För det är väl så det heter på engelska? (Frågar som om jag inte visste. HA!) Det är bara det att de här cookisarna som jag bakade för några dagar sedan, inte blev alls som de skulle! De skulle bli mer som… som… bondkakor eller nåt! Inte som flarn. Får väl kalla dem fröflarn. HAHAHAHAHA!
Frö… hm… för jag har både solros- och sesamfrön i dem.

Frömodligen glömde jag den tredje decilitern mjölblandning. La i 2 deciliter. Sen fröerna och tranbär och psylliumfrön också. Sen… tyckte jag antagligen att det såg så mycket ut i förhållande till smör- och (muscovado)sockerblandningen, att jag trodde det var klappat och klart!
Det var det nog inte.

IMG_1714Men jag lovar att de blev goda! Frö.. för goda!

Mjölken mixade jag av cashewnötter och blandade med kokosmjölk och vatten till ”angenäm styrka och smak”.

Mjummy! Blir sugen på det idag också… men gör nog nåt annat till fikat. Nån en-persons-cake med ett ägg… kakao… mandelmjöl… vanilj…

