IMG_6738Pleeeaaase! Döm mig inte alltför hårt grundat på det här till synes usla resultatet! Promenerade i kväll 1,2 km på en kvart! En medelhastighet på under 5 km/tim! Inte direkt nåt att skryta med, eller hur?

Men det är fortfarande bara första dagen efter virusinvasionen som jag BÖRJAT motionera ”på riktigt”, och jag gjorde 7,55 km på cykel i förmiddags. Inte alls illa sammantaget, tycker jag själv, och det gav mersmak på utevistelse – inte tillbaka in i feberdimman och hosteländet. Jo, alltså, jag hostar fortfarande, men inte lika illa som tidigare.

Det är RunKeeper kontra Facebook som får mig att garva lite och sakta skaka på huvudet. Beslöt ta mod till mig och dela på fejan, men av nån anledning tycks det inte fungera. Inget publicerades! Fattar inte varför. Ack dessa sociala medier!!!

IMG_6737Men det finns nog ingen eller inget som utandas så mycket positivitet som RunKeeper! Vad än ens resultat är, hur kort man än har promenerat eller cyklat, och hur sakta man än har utfört sin runda – så kommer det en positiv feedback via omedelbar mejl. Det är ”Congratulation” och ”Rewards” och alltid förs ens blick till en positiv aspekt av det hela. Så skulle det vara på alla ställen i livet. Eller?

Det finns ännu en anledning till att jag gick ut den här extra lilla rundan så här på kvällskvisten. Förutom att jag kände för det. Jag tappade aldrig aptiten helt under förkylningsveckorna, även om hungern var minst pockande i början. Men nu de senaste dagarna smakar allt så himmelskt gott, tycks inte spela nån roll vad jag lagar till, och jag äter mer än jag borde!!! Åhhh den där risotton jag gjorde i går kväll på överblivet ris, knaprigt bacon och grönsaker….   mmmmmmm
(nej den tallriken missade jag att fotografera…)

Men AJ AJ AJ!!! Så får det inte fortsätta! Då kommer jag att rulla fram till slut – och då menar jag inte cykelns rullning. Så om jag inte väldigt snabbt kommer igång att cykla ett par mil eller så var gång jag ger mig ut,  blir det kris. Cykelrundor som helst då ska avnjutas varje dag. Eller åtminstone nästan varje dag.

Jag ser faktiskt fram emot det.
Cyklandet alltså.
Och god mat… 😉

 

