En vacker dag ska jag…

baka glutenfria kakor som:
har sötma utan att vara söta
vara nyttiga OCH goda
och som inte faller sönder i atomer så fort man bara tittar på dem

Hade inte ens hört talas om att det fanns mjölk på pistagemandlar att köpa. Ica ändrar om där inne – blir supersnyggt – och en del varor försvinner ur sortimentet. Halva priset! Har inte en aning om vad det ordinarie priset är, men tänkte jag kunde testa.

Men – om jag blir sugen på mjölk till de där småkakorna jag försöker baka ibland, så är det både enkelt och smakar godare att göra det själv. På mandel och/eller sesamfrön och/eller cashewnötter – plus med lite kokosmjölk i.
Och då gör jag bara det där glaset jag tänker dricka. Inte en hel liter.

Fast kakorna blev inte helt fel – även om det nu ser ut som om jag fått en smärre sandstrand på golvet…

