Det är visst mello i kväll

Ryktet nådde även mig. Men jag skulle ändå inte se det även om jag hade kunnat. Alltså! Jag har ju valt bort teve.

”Men vad gör du då”, fick jag frågan häromdagen, ”när du inte har teve?” Jag blev lite häpen, men såg att frågan var uppriktig. Personen i fråga förstod inte att man faktiskt kan göra annat på sin fritid än att se på teve på kvällarna. Och ofta inte ens enbart på kvällarna.

Tjuren FerdinandMan kan läsa, skriva, se film – vilket man inte måste ha teve för att göra – syssla med foton och göra bilder som ser helt annorlunda ut än de gjorde från början. Man kan sitta och glo rakt ut och tänka på ingenting, lyssna på musik, dansa, blogga, hänga ett tag på Facebook, läsa intressanta böcker och artiklar, prata eller messa med nån kompis… alltså det finns mängder man kan göra istället för att titta på teve.
Man kan även träffa nån kompis!!!!! Utan att se på teve!

Och man slipper en förfärlig massa tråkigheter, elakheter, negativiteter, deprimerande saker, hemska saker, krig, svält, oroshärdar, politik, elände, dumma saker, fåniga saker, sånt som en del tycker är kul men som ofta bara är ytligt löjligt,  och mycket som till ytterlighet bara är total meningslöshet.

Så mycket bättre det är att sitta under ett grönskande träd, lyssna på skön musik, lukta på blommorna – och känna total lugn och tillfredställelse. IMG_7265

Och det här inlägget blev ju nåt helt annat än jag trodde det skulle bli.

