… kan man ge sig ut och ha kameran på Iphonen redo.

Nu blev det nästan lite väl mycket att göra. Bara från promenad-cykelturen längs Fylleån – 5,5 km visade det sig att rundan är – tog jag inte mindre än 146 bilder. Fyra blev till av misstag när jag råkade hålla knappen intryckt ett tag, så det blev mest fingrar på dem. Och man kan undra hur många som är suddiga, sneda, nästan-dubletter, för mörka, överexponerade… ja ni vet – raka vägen i papperskorgen alltså. Men om ca 10% är bra bilder, så är det en bra och tämligen lagom skörd. Nja, lite mer än så får det förstås gärna vara. (Sen dess har jag tagit ytterligare 14 bilder…. hmmm… )

Så nu blir det väl altanen, datorn och bilder en stor del av resten av dagen. IMG_7521

Runkeeper meddelade för övrigt att även om sträckan i sig – 5,5 km – inte hörde till rekorden, så gjorde ändå det faktum att jag promenerade drygt 2 av de där kilometrarna, och rörde på mig i 56 minuter totalt att det blev rekord. Det blev liksom inte mindre än att slå 2 rekord av 3 möjliga i en smäll!
Och Runkeeper fattar ju inte att jag gick en del av vägen.

Men vad bryr jag mig om det. Nada!

