Det blev sommar, trots allt!

Även om den inte kom med 25-30 grader nu. Vilket jag är oerhört tacksam över. Det är inte ‘my kind of summer’ precis. Nu är det skönt med lite över 20 grader, och ett och annat moln som svalkar solstrålarna. Men ett par dagar på rad nu har det blivit molnigare framåt eftermiddagen, och vinden tar mer och mer tag i trädtopparna för var timme. Molnen bryr jag mig inte om – men det vindiga innebär noll cykelrunda.

IMG_1795
Vilket just idag inte spelar så stor roll det heller. Jag började ge mig ut i går efter snorförkylningen – det kändes skönt; och cyklade till Maxi och tog en omväg hem idag – vilket kändes seeegt. Så inte ens känslan av att det kanske kanske ligger åska i luften gör mig något. Inte heller de enstaka regndroppar som emellanåt rasslar i löven. Jag har det jättegott på uteplatsen. Har suttit och lyssnat på Podcastsändningar och färglagt i min målarbok. Ni vet en av de där som är så populära nu för tiden, och det är ganska så mysigt! Sitter här i lugn och ro och känner mig bara behaglig till mods.

Sen har jag också gjort klar nästa söndags gudstjänstaffisch så den är bara att skriva ut i 4 exemplar och sätta upp nere i kyrkan i morgon. Och sen gå därifrån. Kanske hem till uteplatsen. Eller en sväng inom kompisarna på det där sociala företaget först. Eller en omvägsrunda hem, efter det eventuella titt-in-andet. Allt beroende på väder och vind. HAHA!

IMG_1796

Alltså det är sån fridens ro här nu att jag inte kommer ihåg en enda av de idéer till ämnen jag hade tänkt plåga er med. I gengäld är det väl så att jag plågar er med en viss tråkighet. Det händer ju inget här! Möjligtvis det att jag gjorde mig en chiafrö-chokladpudding med jordgubbar, mango och kokosgrädde. Och hampafrön på toppen. Mums!

Vilket jag just nu uppskattar väldigt mycket. (Alltså inte chokladpuddingen, även om det inte är nåt fel alls på chokladpudding. Absolut inte!) Men lugn-å-frid-perioden är jag inte klar med, och jag hoppas jag aldrig blir klar med den heller. Det andra kan gå sin väg nu. Hoooops! Nu släpper jag er! Ni är fria! Jag är fri!

