Sen blev jag tyst

Kanske blev det för mycket på en gång. Att öka min cykelrunda från 12 km till 18, bara så där! Utan vidare!
Eller var det för att det blev kallare? Satt ute och läste ändå, trots den kalla luften, till långt in på kvällarna. Tills det blev för mörkt att läsa i en vanlig pappersbok. Och det, ett par dagar på rad.

Bli inte kall, sa alltid ens mödrar, för då blir du förkyld!

Blev jag förkyld? Njae. Lite snuvig kanske, men inte mer.
Fast jag blev kall. Flera kvällar på raken.

Men vad gör man inte när det är sommar!

Hur som, må det vara vilken orsak som helst. Min kropp har denna veckan varit trött och stel och vägrat mjuka upp sig av cyklande och annat. Så. Alltså. Jag är trött. Seeeeg. Och inte blev det bättre av att jag i går lämpade ut min matta – orientalisk, 2 x 3 meter – på altanen och hängde den över räcket. Ut dit gick bra. Det var när jag skulle få in den igen som det blev knepigt. Tungt. Och jag blev tröööött. Det var i går det. Är fortfarande tröööött och muskelvärkig. Snälla nån!

Men hellre det än annat. Trött och seg alltså. Det finns det som är värre. Ångest till exempel. I synnerhet ångest som man försöker dämpa med mat. Alltså… Försöker dämpa och försöker dämpa! Det är ju liksom nånting i kroppen som tvingar en att stoppa in mat i munnen. Och svälja. Innan man är hungrig. När det börjar suga och killa i maggropen, med en gång innan hela kroppen blivit…  konstig… och helst ska det gå fort…
Apropå… Tja. Kanske ingenting.

Nu till nåt helt annat! 
Jag är också trött. PÅ!!!!

Trött på Facebook.
Trött på att blogga (faktiskt)
Trött på Internet.
Trött på datorer…

vill göra annat… 

piglet-clip-art-oct2114läsa, cykla, promenera, se film, fika med Birgitta, fika med gänget i stan. umgås med mina tanter i kyrkan, kika en gång extra på G!, sitta på min uteplats och andas in ny-regnad luft – björk, ask, lönn, kastanj, äpple, gräs, nyplöjd åker, koskit, syren, klöver, allt-vad-det-nu-heter…
inte vara aktiv hela tiden för att… ja för att vad då???

Så jag blev tyst. På nätet. Struntade. Brydde mig inte. Tänkte inte.
OCH DET ÄR SÅ SKÖÖÖÖÖÖNT!

Men att skriva fånigheter ur hjärtat är inte fel…
helt utan press, stress och tvång…
helt utan att prestera…
pooh3

Tror jag ska äta upp mina sista krispiga cookies med en stor klick kokosgrädde och lite ringlad honing över. Har två stycken kvar…

Och sen kanske ett inlägg till fotobloggen…

 

* Bilden längst upp, the featured image, har jag ”lånat”. Hittade nånstans på nätet för länge sedan. Är från Spirit Science. Förmodligen fann jag den på deras hemsida. För de har väl en hemsida? Har glömt – så länge sedan är det. Men allra först fann jag Spirit Science på youtube och såg på mängder av deras gulliga, intressanta  och kloka videos. Blev lite av en fan, skulle man kunna säga. 

