… och det bara blåser och blåser
Ändå cyklade jag till affärscentrat i förmiddags. Behöver cykla på förmiddagarna för att få ischiasen att släppa så jag kan gå och röra mig sedan. Bättre i alla fall. Och försöka sen att inte bara bli sittande under resten av dagen! Vilket jag förstås har gjort ändå idag. Är man ordentlig eller är man ordentlig!
burnedout

Är det nån av er som har erfarenhet av ischias? Hur länge kan eländet hålla på? Det är ungefär 1,5 månad nu sen det först började bråka med mig. Lite till och från i intensitet. Just nu sen några dagar tillbaka, riktigt jobbigt.

Har varit på undersökning och det är inget farligt, inget diskbråck eller liknande, och jag har tack vare det här äntligen börjat träna regelbundet hos sjukgymnasten. (Mmmm… både läcker och trevlig… OCH FANTASTISKT DUKTIG!) Men utöver att inget är skadat, kunde han inte säga vad som orsakade smärtan. Det brukar oftast vara något som irriterar isciasnerven, sa han, men kunde inte säga om det till exempel är nåt inflammatoriskt. Vilket jag kan tänka mig det är frågan om.
Så jag har börjat krydda maten med lite mer gurkmeja och ingefära. De har kraftig antiinflammatorisk effekt. Man får väl göra det man kan, så gott man kan!

Men jag är dödstrött på att i stort sett ständigt ha ont i ars… och vänsterbenet, och vara tvungen vara superförsiktig med hur jag rör mig. Att cykla får det att släppa och mjuka upp sig, men jag kan ju inte cykla jämt! Då får jag ju ont av det! När det blir för mycket!!!

Ischias eller inte, så är jag trött och seg i dag. Skyllde först på det grå trista blåsvädret, och därefter på att jag tog i lite för mycket i torsdags när jag tränade hos sjukgymnasten. Sen kom jag på att jag inte kunde somna i går kväll. Låg till fram emot tre i natt innan jag äntligen föll till ro i Morphei armar. Så det är inte konstigt man är tröttseg. Men skyller inte på ischiasen i det fallet.

yg3Utöver att ha hunnit äta några gånger under dagen, och gjort den där cykelturen till affärscentrat, har jag mest befunnit mig i soffan och kollat på Netflix. Slumrade nästan en stund när jag kollade på Planet Earth.

Jaja! Inget att säga om det! Hade jag inte skaffat Netflix hade det troligtvis istället varit frågan om att häcka framför nån film eller Dr Who från hårddisken. Så. Ja! Soffpotatisdag! Och nu. NU!!!! Glimtar solen fram mellan några moln! SÅ DAGS!!! KVART ÖVER ÅTTA PÅ KVÄLLEN!!!

Vilken sommar, va!

Och nu ska jag försöka kravla mig in till toan…

