penbooks transpkvVisserligen hade jag inte tänkt att det skulle bli nån total vilodag, men det regnar ute och har nog gjort så hela natten. Åtminstone i den vevan jag började fundera på att gå och lägga mig i går kväll, runt midnatt så där, hade det börjat. Hur långt tidigare vet jag däremot inte. Tyckte det var nåt annorlunda ljud.

Det var ett så skönt stilla strilande, och är så fortfarande. Men inget att cykla i om man inte är tvungen. Och det är jag inte. Hade mest bara tänkt mig en sväng inom stan, handla lite på hälsokosten, gå upp till min läkarstation och få hjälp med att ordna de där kvittona som ska in på det där kortet så jag kan få lite högkostnadsfördelar om nåt tag. Kan vara bra att ha när man nu kommit igång hos sjukgymnasten.
Och sen hade jag tänkt slinka inom mitt gamla ställe och ta en fika tillsammans med kompisarna. Känner mig en smula ensam och övergiven här hemma.

Men klart.se påstår att det ska lätta upp, så efter lunch kanske jag ändå kan sätta mig på cykeln. En vilodag som enbart tillbringas på en stol framför datorn, är ingen bra dag. Inte ens om jag kommer igång med nåt skrivande.

Regn1 storThis photo was taken in early oct 2013, but since it’s raining today and I’m a lousy photographer for the time being, I thought it would be okay anyway!

 

