— och världens lataste dag.

Cyklade visserligen till Willys och handlade efter frukost, men sen har jag inte gjort särskilt många knop. Mest suttit ute på altanan och gjort – ingenting!

Jo jag gjorde en gryta chili com carne till middag! Idiotiskt med chili con carne när det är 27 grader i skuggan, men det var inte så farligt att laga till den. Efter diverse hackande och skärande och brynanade och öppnande av förpackningar med bönor och krossade tomater, så puttrade den på alldeles själv utan att gnälla. Och jag behövde ju inte ens befinna mig i köket. Det var sen det blev svettigt! När jag åt den! Å andra sidan har jag 4 portioner till nån annan dag. Man kan nog äta chili kall, eller vad tror ni?

IMG_7817Har inte ens varit flitig med skrivandet sen jag blev klar med grovjobbet. Jo, i förrgår fick jag till 2 A4-sidor helt ny text, kom på en så bra grej till sista kapitlet. Men efter det har storyn mest malt i huvudet. Men det är ju där en story alltid börjar, så inte är jag lessen för det inte. Så är det alltid när jag skriver. Gåendes rundor i lägenheten medan det mal i huvudet, och sen TJOFF – så kommer det och jag blir sittandes med klister under rumpan. Alltså vid datorn och skriver.
Får väl räkna med att det blir så nu också. Man ska ju tänka positivt.

Jag tog ner testlapparna från storyboarden i dag trots klibb-värmen, och började om från början med den. Först uppdaterade jag anteckningarna i filen på datorn där jag hade alla rubriker bland annat, och sen pinnade jag upp den ena färggranna post-it lappen efter den andra – till ungefär halvvägs klart. För sen hade jag glömt vad som hörde till vilket kapitel, och iddes inte kolla på datornen gång till.

GÖR DET SEN! tänkte jag och gick ut på altanen igen. Sen har jag mest häckat i baden-baden-kopian. Lyssnat på Louise Hay affirmationer, sorterat lite i bild-biblioteket, och druckit rött te.
Tänk ett sånt spännande liv man har… hmmm…
Tur man har romanen att leva i mellan varven. Där kan man göra karaktärernas liv hur spännande som helst. Om man vill.

me cutoutNu tittar jag på filmen The Do-over med bland annat Adam Sandler, och kom på att jag hade sett den för inte så länge sen.
Nej förresten! Det gör jag inte alls! Eller bara till viss del, rättare sagt! Jag skriver ju ett blogginlägg som om jag hade nåt att komma med.

So I’ll fake it ‘til I make it!

Filmen är bra, förresten! Rekommenderas! Har ett budskap på slutet… Vilket är ett helt annat än det ni kanske tror just nu.

