Visst är det ljuvligt med sommarvärme!
Inte för att jag har så särskilt mycket ork i värmen att fnatta omkring ute i gasset, men det har jag å andra sidan inte särskilt stor lust att göra heller. Måste erkänna att det är i varmaste laget, och jag har aldrig tyckt om att fnatta runt i nåt solgass.
Så därför får man väl vara lite extra tacksam för den rätt skuggiga altan jag har, och att jag har inte mindre än två parasoller som kan ställas på rad om så känns nödvändigt.

cropped-img_7283.jpgOch här, i skuggan av  parasollen, sitter jag nu och är flitig med manuset. Del 2 som jag tyckte var klumpigt och tämligen uselt, är kanske inte så dåligt ändå. Finns delar i det som är helt okej – eller kan i alla fall bli efter lite översyn av språkhanteringen – och det andra: tja! Är det bara språkbilden eller har jag en massa Darlings som vore bäst att ta kål på?  Att ”killa”. Eller – som jag först tänkte innan jag nu (igen) började titta närmre på den här delen – behövs det verkligen MER text i anslutning till just det här?

Svaret är förmodligen att det behövs lite av alltihop. Men nu tror jag att att de värsta avarterna kan skalas bort genom att killa ett antal Darlingar – vilka de nu kan vara – samt gå igenom språkhanteringen. Meningsbyggnad, ordval, stryka de där 10 procenten… ja ni vet…

datortant transparantOch visst ska jag skriva nytt också! Men kanske inte så mycket just i den här delen, och kanske inte om och med just den här personen…

Så för ögonblicket tar jag tag i del 2 utan nån tanke att leta reda på synopsisliknande bitar för att fylla ut dem till berättelser i berättelsen. Det blir som det blir när det kommer!
(Har en tämligen god idé om vad det är, och vem det är jag vill ge mer plats åt i berättelsen)

 

