Så! Vad är nu det här med kokos egentligen?

Varför har det blivit så stort! Innegrejen big deal! Snarare bortkastade pengar – om man ser till näringen. Smaken är ju en annan femma! Och nästan enbart mättat fett, vilket ju är en kontroversiell fråga och har varit ett antal år. Personligen tror jag att man behöver såväl mättat som omättat och fleromättat fett – men inte för mycket av någondera! Och att utesluta fett helt – det är väl en tänkbar självmordsvariant. Sjuk lär man bli i alla fall..

Jag låter skärmklippen tala för sig själva här. De första som kommer är från sajten: Matkalkyl.se 
Därefter kommer några skärmklipp om kokos ur en artikel i Aftonbladet från 2013-06-17

Och här från artikeln:

 

 

Skärmavbild 2016-08-28 kl. 13.19.43 Skärmavbild 2016-08-28 kl. 13.20.14

Skärmavbild 2016-08-28 kl. 13.20.39

4 Comments

  1. Du känner ju mig…jag äter och dricker det som är gott- orkar aldrig sätta mig in i alla rapporter…försökte mig på att steka i kokosfett- då det skulle vara så bra….tyckte jag inte….
    Nej, jag tror att ju äldre man/jag blir desto mer inser jag att det är lika bra att äta det man tycker om och hoppas på det bästa!’
    kram

    Gilla

    1. Jag avundas dig lite där, att kunna äta vad som helst utan att bli dålig. Typ magen allergier mm. Och på det hela taget håller jag med dig. Inte bara vad gäller valet av mat, utan att så mycket som möjligt göra det man tycker om, trivs med och tycker är roligt
      Kraaaam

      Gilla

      1. Ja, jag är verkligen glad att i alla fall någonting i min kropp är till min fördel! DVS att jag kan äta allting! ( fast borde kanske inte äta så mycket gott- vikten har ju ökat med åldern….)

        Gilla

        1. Jo det är ju det! Gladvikten! Kramgo! Om man nu hade haft nån som kramade en lite mer än de närmaste kompisarna… och det där händer även när man måste avstå från en del saker…

          Gilla

Kommentarer inaktiverade.