Trodde det först men…

IMG_8079

Alltså: Varit i stan 4 dar av 5 den här veckan. Optikern, sjukgymnasten, två sammanträden, två gruppsammankomster, gjort 2 affischer (och satt upp), 2 luncher, suttit på kontoret och jobbat – alltså mest skrivit + fikat med kompisarna – och så cyklat lite omvägar hem… varit hos en väninna sent en eftermiddag och hos en annan väninna, en kväll som blev sen… och så har jag handlat hem mat också. Äta bör man annars dör man…

Tur jag skrev ner det här nu så jag såg att jag faktistk gjort saker för det kändes som om jag nästan inte gjort nåt. För då insåg jag att jag hade all rätt att göra ingenting nu till helgen, så jag har mest suttit stilla på rompan och ägnat mig åt Netflix. Hittade serien ”Flash”! Nån sorts mix mellan en modern Blixt Gordon, Stålmannen och Arrow. Tittat på Blacklist, och nåt fånroligt som jag redan glömt vad det var. Och så har jag lagt en massa patienser…

P.S. har haft bedrövligt ont också… förbenade ischias…
P.P.S  har inte skrivit så mycket heller,som jag hade velat.

IMG_8080Håller på med DEL 6 som ska bli helt nytt och bara baseras på det som jag skrivit tidigare. Sen har jag fått allvarliga funderingar på hela upplägget.

Testis kläckte ur sig nåt som jag tyckte jag bara måste fundera över, och funderat har jag gjort. Ska nog ta bort prologen helt – eventuellt flytta den för att vara inledning till DEL 2 istället.

Och vem ska egentligen vara POV – Point of view – eller ska båda huvudpersonerna vara det och alterneras emellan? Vem handlar det om egentligen? Mest alltså? Ur vems ögon, hjärna och hjärta ska berättelsen berättas?

Inte konstigt man inte får gjort nåt i veckorna när man har så många andra viktiga saker att fundera kring…

P.P.P.S  Har fått napp på två till som vill testläsa manuset – men det blir inte förrän allt är färdigskrivet och justerat och omflyttat och editerat och redigerat och genomläst AV MIG femtielva miljoner gånger…

Och hör sen!

