Among other things, like meditation and such, I also once in a while paint a mandala on the iPad. There are several apps to choose among, and I chose one that’s called Adult Coloring. Free choices of pictures, and lots of colors to use. Though I prefer mandalas.

And it’s said that painting is both calming and healing. And it’s FUN!!! Just letting go!

img_2102

And yes, I know! There is a flaw in this image! But I let it be like that!!!  I like that ”flaw”!
Things doesn’t have to be perfect! Whatever perfect might be! If there even is such a thing on this planet…

6 reaktioner på ”Self-healing

  1. Så fint du målat. Jag fick en liten målarbok och tuschpennor av min arbetskamrat Tamara när min man gått bort och den målarboken har varit till mycket glädje. Det är avkopplande att sitta och fylla i färger. Jag har vanliga pennor och även tuschpennor.
    För mig fungerade målarböckerna som terapi för att kunna slappna av en stund och kunna koncentrera mig. Jag är så tacksam för den presenten.

    Liked by 1 person

    1. Tack! Visst är det både roligt och avkopplande! Jag har också några målarböcker, men när jag provade med tusch så gick ju färgen över till baksidan och även till nästa blad. Men det kanske finns olika typ av papper, liksom olika typ av tuschpennor. Ja, en sorts terapi, håller med!

      Gilla

      1. Men Ninna du kan lägga ett ihopvikt papper bakom då går det inte över på nästa ritobjekt.
        Jag märkte också att det gick över.
        Nu har jag köpt vanliga färgpennor för de motiv som är små små små.

        Liked by 1 person

        1. I de båda målarböcker jag har så är det bilder på alla sidor så även med papper emellan skulle ändå baksidan bli förstörd. Jag har vanliga färgpennor men köpte också vaxkritor. Men de var dåliga, blir liksom ingen färg av dem. Väldigt blekt. Usel kvalitet. Från Clas Olsson.
          Men jag hittade appar till iPaden, och ett par där gillar jag. Och senare letade jag efter nån app till datorn. Hittade en som till och med spelar skön avslappnande zen-musik.

          Gilla

Comments are now closed.