Kväll – och ingen har ringt

IMG_1584-snapNär jag nu fick min nya lägenhet gick det väldigt fort – 5 dagar från det jag först såg annonsen på hemsidan till dess jag visste den var min – att jag blev mer eller mindre handlingsförlamad. Om man bortser från alla timmar jag granskat kartan över stadens cykelvägar och var det och detta ligger i förhållande till detta och det. Och alla timmar jag helt enkelt bara tänkt på min kommande lägenhet.

I övrigt har det mest blivit en del lättsett på Netflix. Fast jag var tvungen ta itu med en affisch till adventshelgen, både konsert och julmarknad på lördagen, och sen första adventsgudstjänsten på söndagen. allt på en och samma affisch. Det var seeeeegt… Tog hur många timmar som helt, men resultatet blev bra till slut. Så helt soffpotatis har jag trots allt inte varit. Bara nästan.
För övrigt tappade hela gänget hakan på verksamhetsutskottets möte i tisdags , när jag berättade att jag skulle flytta hem till Helsingborg om bara ett par månader. Vem skulle kunna ta över och göra affischerna? Vem skulle kunna fylla mina skor, skulle man kunna säga. Och nån av dem sa nåt liknande. Vem kan ersätta mig?

Och jag smilar och småler och tar tacksamt emot allt beröm – inte första gången jag får positiv respons på såväl mina affischer som på programbladen och det andra jag har fött till världen under de senaste åren. Och jag är bra på det! Det tänker jag inte sticka under stol med och säga att näää det där är väl inget.… för det är det

Men jag vill inte längre, vilket jag inte sa, så det där lilla försöket att man kan använda sig av mejl… låtsades jag inte höra. Jag ska hädanefter lägga de flesta av mina timmar på att skriva istället. Prioritera mitt eget skrivande, även om jag kanske gör en och annan bild hädanefter. Också egna. Inga affischer.

IMG_1895I lördags förmiddag kom jag på att jag skulle kolla om min nuvarande lägenhet lagts ut på det här bostadsföretagets sida. Jo! Den var ute! Och sista dagen för intresseanmälan var i söndags kväll. Varför blev jag då förvånad? Om än bara för några sekunder. Klart att lägenheter läggs ut så snart som möjligt!
Och strax efter det AHA:et kom insikten att jag måste röja och städa här. Jo! Det var absolut nödvändigt. Men jag pratar förstås inte flyttstädning här, bara nån sorts ögontjänarstädning. Alltså det som syns. Ytan! Diska, plocka bort allt löst som dräller omkring, samt se till att kök och badrum är rena.

burnedoutSå det blev rena rama hårdträningen i helgen, för jag tänkte ju att det redan i morse skulle kunna börja ringa spekulanter som ville se lägenheten. Man vet ju aldrig!

Här är det så att de 5 hugade lägenhetsspekulanter som har flest köpoäng själva får ringa till den som ska flytta och bestämma tid för visning. Vilket i värsta fall kan innebära att 5 olika spekulanter kan komma vid 5olika tider för att bese palatset. I Helsingborg bestämmer kundvärden en tid och tar med alla 5 på en och samma gång. Så är det överstökat sen.

IMG_1926Men det tycks inte vara direkt nån rusning för att komma och titta på lägenheter ifråga i den här stan. Inte smålägenheter hos HFAB i alla fall. Hittills – på en hel dag – har det inte ringt nån för att titta på lilla underverket. Och lika skönt är det. Nån gång tidigare som jag flyttat inom det här bolaget, kom det en och tittade – av 2 omgångar – alltså 10 st pers – + att en som hade bestämt tid uteblev…

Så här sitter jag med träningsvärk (särskilt i ryggen) i en nystädad lägenhet! Det sista är ju i och för sig väldigt trevligt. På så vis är jag mycket nöjd och glad. Men allt gnuggande på en gång – var lite mycket… Och jag hoppas innerligt att det inte ringer nån i morgon heller. Eller i övermorgon… eller nån gång över huvud taget, nån som vill titta på de här 31 kvadraten… Så kan jag koncentrera mig på att komma hem till Helsingborg. Drömma, fantisera och planera – och röja bort lite mer som jag aldrig använder. Finns både böcker och kläder som skulle kunna…

Ska bli kul köpa lite helt nytt när jag väl är på plats. Inte långt till Väla och Ikea. Till och med cykelavstånd – om bara vädret tillåter. Och böcker hittar jag en hel del på iBooks

g5g5u7gz

