Uppenbarligen var det så…

… att blivande spekulanter inte fick mejl om det förrän i dag. Om att komma och titta på min lägenhet alltså. För det har ringt tre stycken. Plus en av dem som även hade ringt tidigt i morse. Tidigare än klockan nio då jag låter mobilen leva dagliv igen. Har den alltid på ”stör ej” under natten. Lugnt och skönt för en inbiten introvert.

Dom resterande två ringer kanske nån annan dag… Eller inte alls… Hoppas inte alls…

url1Så en spekulant kommer i morgon klockan ett, och de andra två på torsdag. Halv elva respektive halv fem. Ska till tandläkaren halv ett då och det är inte alls omöjligt att jag slinker in på ”kontoret” efter det. Ni vet! Där jag har mina vänner och där jag emellanåt lyckas skriva.

För övrigt går det inte att skriva för närvarande, inte på romanen och inte ens en att-göra-lista. Men jag gissar att det blir lättare att tänka igen när den här veckan är över. När jag slipper tänka på eventuella spekulanter längre och i ro kan koncentrera mig på annat.
(Konstigt nog går det att skriva här.)
Jo, jag är nog fortfarande lite ”borta” så där. Erkänner! Stort det här! Att flytta hem.

Sen sov jag middag i eftermiddags. En och en halv timme eller nåt sånt. Nyttigt. Skönt.
Nu kommer jag inte att somna i vettig tid i kväll. Heller.

Men hoppas jag kommer att fortsätta ha lägenheten så här välstädad. Fast jag tvivlar…

out-of-date

