Nu är det som det är. När väl de där iskalla dygnen hade passerat blev det mjukt, milt, gråtonat och fuktigt igen. Genomsnittsfukigt. I går regnade det rätt rejält nästan hela dagen, idag är det ”bara” fuktblött. Som det ser ut nu i alla fall.

Även håret är fuktigt. Men det beror på att det inte torkat än efter morgonduschen. Men snart så! Då ska jag ut på cykeln en sväng. Det är bäst att passa på. Inte minst för att det inte blåser så mycket heller.

Kan den här bilden användas för ofta?
Kan den här bilden användas för ofta?

Annars är det som det är även i övrigt. Lite seg. Lite trött. Lite off-line. Utan att för den skull må direkt dåligt. Bortsett då från den där bursiten som påverkar Ischiasnerven och gör att jag sover för lite på nätterna. Men det bortser jag ifrån. Och sover gärna middag en stund. Man har fördelar när man är pensionista.

Så jag har fortfarande inte gjort ett dugg med nåt som har med flytten att göra. Är liksom för tidigt göra nåt stort redan nu. Ringde bara och kollade hur lång uppsägningstid det är på bredbandet. En månad! Tur det inte var tre för då hade det varit kört redan nu. Och så har jag rensat ut ännu mer som jag tänker ”hutta” (slänga) eller skänka. Tänkte åtminstone göra en lista på allt det där man måste göra inför en flytt. Adressanmälan. Bredband. El. Och så vidare. Ni vet. Blir väl gjort det med en vacker dag. Eller en regnig…

Och så kommer första spekulanten om några timmar.

IMG_1537

De här bilderna tog jag för nästan exakt ett år sedan. 30 oktober närmare bestämt. Nu är det betydligt färre löv på träd och buskar än det var då. Å andra sidan kan mycket hända i naturen bara från den ena dagen till den andra, och vi har haft både storm och minusperiod senaste tiden. 

10 reaktioner på ”Man kan inte snacka bort hösten längre

Comments are now closed.