vad fort dagarna går

Men nu har i alla fall alla spekulanter på lägenheten varit och tittat, och i går eftermiddag var det besiktning här. Så nu är det väl dags att göra den där att-göra-listan. Men packa blir för tidigt. Liksom städa ens i skåp. Får vänta till efter jul. Men man kan ju alltid kolla om det är nåt mer som är dags att göra sig av med.

När jag sen väl kommer på plats i Helsingborg så har jag cykelavstånd till Väla/Ikea, och kommunens loppis ligger också bara snäppet ifrån. Ifall jag skulle vilja bygga upp ett bibliotek igen. Deras bokavdelning var helt fantastisk tidigare och det kan man ju hoppas att den fortfarande är. För som bok och litteraturälskare kan man väl inte nöja sig med enbart iBooks. Eller hur?

Även om jag nu tycks ha befunnit mig i nån sorts dvala sedan jag fick beskedet att lägenheten är min – en positiv, glad dvala – så innebär det inte att jag enbart suttit och granskat kartan över Helsingborg och sökt efter varenda en av mina gamla cykelvägar. Jag hade många då, och inte tycks de vara färre nu. Snarare flera. Heja Sundets Pärla!!!
Jag har även ägnat en hel del tid åt mitt manus. Men om det får jag ta och skriva en annan gång. Det börjar bli bråttom här.

Nu ska jag snabbt äta lunch, sedan har jag en samtalstid kvart i ett och därefter ska jag ila ner cykelvägen mot stan och in på ”kontoret”. Där ska bästa kompisen/mac-vännen/testläsaren hjälpa mig få till ett mobilt bank-ID, samt rensa datorn från ett program jag inte längre ska ha och som kräver lite mer än bara ”radera” för att allt ska försvinna.

För övrigt består lunchen av rispytt med bacon, gröna ärtor, tomat och sallad. Fullkornsris förstås.

img_8298

2 Comments

    1. Älskar såna där pytter med ris och knaprigt bacon i små strimlor. Sen kan det bli olika grönsaker beroende på vad jag har.
      Superhärligt med flytt! Men jag KOMMER att sakna vissa saker och personer här. Men det är bara knappt 8 mil bort… 😉

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.