HAHA!
Inte själva väskan kanske, även om den är riktigt bra
Men innehållet! För närvarande agerar den nämligen som bokväska!
Alltså… inför flytten nu… snart… om två månader…

Och varför en icke alltför stor trolley att forsla böcker i? Det hjälper väl inte så mycket i det stora hela? Nej… sant… men…

img_8324Här har jag de stora tunga böckerna! De som både väger och tar plats.
Bonniers stora kokbok – Thore Wretmans edition från när det nu var…
Två stycken med asiatiska rätter. Helhärliga bilder, många recept och mycket OM asiatisk mat, kryddor med mera…
Sen har jag fyllt på med inte fullt lika bamsiga volymer – ska rull-atorn användas, ska den utnyttjas till full-o.

Jag KAN lyfta den, men…
… jag fick inte plats med alla kokböcker. Plus att jag har ytterligare ganska många om mat kontra hälsa. Behöver jag verkligen alla???

Lyckligtvis har jag totalt sett inte lika mycket böcker nu som jag hade vid en tidigare flytt. Men jag kommer att bo ganska nära kommunens loppis i Helsingborg, och tidigare hade de en väldigt frestande bokavdelning… fortfarande?
Snälla nån! Hur ska det sluta? Hyra, bredband, telefon, mat… och böcker?

img_0542

