I couldn’t care less

Den milda grå. Ja, det var i går det. Gårdagen alltså. Grå. Mild och stilla.
Det blev en total innedag, hade ingen som helst lust att ge mig ut. Det märks lite extra dag. Ryggen är stel som en planka. Stiff as a board…
Idag är det klart, soligt, blått och strax under nollan. Idag ska jag cykla ner till stan, till ”kontoret”.

FÖR ETT ÅR SEDAN – PÅ STAN

Vad jag gjorde igår?
Njae, inget särskilt. Slöade. La patiens. Läste ut boken. Såg film på kvällen. Fortsatte en stund med att sortera bland min bilder och slänga en hel del. Vilken massa skräp man har! För att inte tala om dubbletter, nästan-dubbletter, tripletter… och jag har nästan noll koll på album, taggningar, mappar… what-ever-you-call-it…
And I couldn’t care less.

Jag ser till att göra nån form av avslappning/meditation varje dag. Gärna ett par gånger. Finns mycket att välja bland på youtube. Måste – men vill också för det är skönt. Måste för att all världens muskelspänningar släpptes lös i min kropp efter det stressande livet med FK, AF och Fas3.
Så HURRA! för pensionärslivet (och inte bara för den här sakens skull), förr eller senare ska väl alla stressspänningar ha andats ut efter de åren. Och några till.
And I couldn’t care less.

Kan numera utan större problem njuta av att inget göra, av att inte bry mig. Längtar nu också bara efter att slippa göra fler affischer och programblad till kyrkan. Det hänger för nära ihop med Fas-livet för att kännas kul längre. Det var kul! Då innan.
Men det löser sig snart. Ska bara hänga med över julhelgerna också. Jovisst ja! Den affischen är redan klar! Men inte programbladet. Skulle varit färdigt till 1;a advent. Det var det inte. Men det är inte mitt fel! Det är pastorns som inte kunnat vare sig ge mig underlag eller kommunicera. Läsa mejl!!!! SVARA PÅ SAGDA MEJL!?????? I GÅR satte han lite fart. Med betoning på ”lite”.
And I couldn’t care less.

FÖR ETT ÅR SEDAN – NYINFLYTTAD

Jag längtar förstås efter att flytta HEM också.
I care! MUCH!

Och det är så här det blir när man inte har nåt att berätta. Varken nåt kul eller nåt intressant. Inte ens det faktum att öronen är igenproppade med vax, är särkilt humoristiskt eller intresseväckande. Jag har köpt Revaxör, och ja – jag har varit förkyld och en flaska receptutskriven Mollipect hostmedicin kostar skjortan. Har inte LUST lägga 500 kr på doktor, hostmedicin och strepsils! Jag ska ha såna pengar till flytten!
But, OKAY, for now – I couldn’t care less.

2 Comments

Kommentarer inaktiverade.