Det är måndag morgon

Eller rättare sagt förmiddag. Man är ju inte direkt uppe med tuppen om dagarna.
Är tuppen uppe?

religious-advent-clipart-advent4Det är grå-grå ute, och termometern visar 4 plus. Kunde inte se inifrån om det regnade, bara att det hade gjort det innan i natt nån gång. Det var fullt med droppar på tvätttorkstället på altanen. Så jag tog på mig tofflorna och tog några kliv ut.

Jo det regnar. Sånt där smått smått, nästan som bara små stänk. Men likväl nödvändigt med regnställ när jag cyklar in till stan nu om en stund. Kan inte direkt påstå att det känns som jultider.

Har för övrigt inte ens köpt nån skinka. Men har grönkål… Och ekologisk stjälkselleri… Och apelsiner…
TJO! Det nös jag visst på!

(Och fotografen idag är alltså inte jag, utan min dotter. Jag har bara lekt lite med bilden.)

img_2249

