dan före dan före dan…

Måste säga att det ska bli skönt när helgerna är över och det är vardag igen. Å andra sidan har jag Netflix och massor av egna filmer på hårddisken att droga mig med. Kan tyckas vara lite extremistiskt att jag senaste veckan har proppat mig med julfilmer, om jag samtidigt längtar efter januari-vardag, men så kan det vara.

img_5299För övrigt har det varit en skrattfylld vecka. Och gråtfylld. Nere på ”kontoret” har monstret P varit sjuk så vi andra har haft det supertrevligt. Vitsar, såväl rumsrena som icke rumsrena, har farit över bordet och mer än en gång har jag gått igång och bara fortsatt skratta. Superskönt!!!!

Och gråtandet? Jo det har varit de där filmerna, sååå romantiska och/eller rörande. Och även hos RM i går, var det mycket skratt.

Sen fick jag en liten chock. En kul sån. RM frågade om jag ville ha en julklapp. Jag blev så där så jag inte visste vad jag skulle svara. Jooo…
IMG_6715Alltså det var ju så att eftersom Diakonin får ge presentkort till mat, och hon visste jag hade viss oro för ekonomin nu i samband med flytten, så tänkte hon ge mig ett presentkort på 500 kr på Ica. Jag började gråta. Av nån sorts blandning av glädje, chock och tacksamhet. Och ren pur ovan! Jag har aldrig fått pengar så där rakt upp och ner!

Så jag handlade mat! Dels sånt som jag normalt brukar köpa, men även lite ”lyx”. Som det flesta andra förmodligen inte ser som lyx. Några skivor skinka, en förpackning prinskorv, en grillad kyckling, Lindt mörk choklad, två förpackningar sharonfrukter, pärltomater, sötpotatis, spetspaprika, en sån där påse salladsblandning – och till och med lite lösgodis, den sort som kallas ”Natur” med smak av lakrits och choklad.

chocolate-liqourice

Hela lasset med hem, normalmat + lyx, kostade mig totalt 636 kr – fast egentligen betalade jag ju bara 136 – och jag minns inte sist jag handlade för så mycket vid ett och samma tillfälle. Sen kan ju mina normala inköp av frukt, grönsaker, rotfrukter, bönor med mera, komma upp i samma volym och vikt som gårdagens shopping. Men man får ju oändligt mycket mera vitkål, äpplen, morötter och fullkornsris  för samma pengar som nu gick åt till kött och choklad. Men man måste ju lyxa till det lite, nu när man fick chansen. Det är ju trots allt jul.

img_5300

2 thoughts on “dan före dan före dan…

Kommentarer inaktiverade.