Torsdag kväll

… och temperaturen har sjunkit till under 10 minusgrader nu. HU! Jag fryser till och med  inomhus, trots att elementen är så varma som de ska vara. Nej. Trots att jag är född mitt i vintern är jag ingen vinterperson. Långt därifrån.

Men det är ändå inte kylan som är det värsta. Det är mörkret. Efter klockan fyra ca på eftermiddagen till långt fram på förmiddagen (nåja, till åtta-halv nio nånting i alla fall) är det som att befinna sig i en kolsäck. Såhär ute på vischan finns det nämligen inga mängder av lampor mest överallt. Har man tur så är det stjärnklart och fullmåne.

6-Jan-2010-(2)

Och apropå favoritväder eller inte favoritväder, så ska vi inte ens tänka på när det blir sånt där väder när det ömsom snöar, töar och fryser på.

Förresten! Kyla ÄR lika illa.

Det har åtminstone varit soligt idag – och därmed vackert – även om jag föredrar plusgrader, milda svaga vindar och barmark även om det då också innebär molnigt och till och med regn.
Sån är jag…
Alltså barmark är det förstås. Ingen snö i sikte…. snöbilderna är gamla… alla bilderna är gamla, fast olika gamla…

IMG_1570

Idag har kompisen – trots kylan –  hämtat en del skräp som skulle till tippen. Förlåt  – återvinningen.  Fyra dåliga utestolar i trä, hopfällbara, och ett tillhörande bord som var ännu sämre. Fick dem i somras och skulle försökt få nån ordning på dem, men det blev aldrig nåt snickrande och målande. Och nu ids jag inte bry mig. Skaffar nytt på Ikea om jag behöver nåt till sommaren. Kan vara roligt skaffa sig lite nytt när man har flyttat. Det är ju en ny era i mitt liv som börjar om 30 dagar!

Och har ju faktiskt ett sånt där litet runt bord och två stolar från Jysk som nästan alla med en uteplätt skaffade sig i somras.

img_1729

Och idag, efter lite röjande och småstädande innan kompisen kom, blev det inte så mycket mer efteråt, efter att han kört iväg med skräpet. Och hans stund här var över i ett nafs. Två minuter och ett glas vatten. Ville hem…
Och jag har mest bara gäspat sedan han for och inte orkat inte göra nåt nyttigt. Så det är inte konstigt att det här inlägget är tämligen ointressant. I know, I know!!!! Vardag, singel och ADHD!

Men det är en dag i morgon också, och man måste inte alltid göra nåt nyttigt!

20-febr-2010-(8)

Och så här ser det alltså INTE ut i de här trakterna nu. Vackert, okej! Men väldigt besvärligt.

15 thoughts on “Torsdag kväll

    • I’m sorry if I’ll disappoint you, but followers and likes are not the same.
      But to have gotten 540 followers in just a couple of months are sooooo awesome!
      But ofcourse! Your blog is awesome, and I really like the theme you have, the layout, the colors ande the header image. What is the theme called?

      Liked by 1 person

      • NinnaO- thanks for stopping by. Followers and Likes are two different things. It takes more time to put in an email address to become a follower than it does to hit like. WordPress makes the hit like easy when you click a persons site on the Reader page: I am then allowed to hit like and many of the posts to that particular persons blog. Your insight brings up such a great point. Thanks, Jackie 🙂

        Gilla

Kommentarer inaktiverade.