Är kvar i landet Mitt-emellan. Landet där man kryper in i sig själv och bara tittar ut när man måste. Farten jag går på är inte hög. Inga snabba svängar precis.

Men har ändå lyckas fylla en del flyttlådor. Och idag tömde jag och torkade ur städskåpet och linneskåpet. Bokstavligt talat linneskåp eftersom jag mest har linnen, långärmade svarta t-shirtar och koftor där. Favoritjeansen och några halvtjocka tröjor. Har haft, menar jag. Det är ju tomt nu. Hade dessutom plats med både frottéhanddukar och lakan. Trots att skåpet bara är 40 cm brett.

Säger det nåt om mig?
Eller om lägenheten?

bild-2016-10-16-kl-16-52

 

Har packat en del från köket och en del kläder. Kastat såmt jag hittat på min väg genom skåp och lådor och inte längre vill ha.

Ska till loppiset med lite blandat i morgon. Bl.a en billig Ikea golvlampa. Den var för billig. Är smått vinglig och går inte att få stå rak. Och glödlampan i läslampans arm är för känslig. För minsta vift med fingrarna åt det hållet går den sönder. Är dessutom en sån där knepig dyr glödlampa som inte finns var som helst, med två ploppar som ska in i varsin skåra och sen vridas fast.

Vill. Inte. Ha.

För övrigt är det inte obehagligt att leva i (nästan) ensamt Ingenmansland. Jag landar från det gamla, och laddar upp för nystart.
Skriver inget och är urusel på bloggandet. Känner starkt motstånd mot datorn. Om det inte gäller att se på Netflix. eller spela nåt spel. Är helt inne på Bejeweled nu.

Har lyckats läsa ut Alkemisten. Trots motståndet mot att engagera hjärnan. Pernilla övertalade mig att låna de där filosofiböckerna trots allt. ”Bra,” sa jag. ”Då garanterar det att du kommer och hälsar på mig sen.” För jag hade sagt att jag inte har ro nog att sitta och läsa nu.

Jag messenger-ar med Pernilla, lyssnar på The Voice-vinnare på youtube och vänder dövörat till om någon ringer.
Sitter i tystnad och somnar till meditationsband.
Men ids inte cykla ner till ”kontoret”.

Måste till tandläkaren på måndag. En lagning rymde sin väg.

Anmält flytt till skatteverket, och inflytt till elbolaget. Banken får vänta men Länsförsäkringar kan jag ta på måndag. När jag ändå är inne i stan.
Hur skönt som helst när man kan pricka av från listan.

Nästa lista blir nog en städlista.

Minns inte senast jag fotograferade nåt…
Men har nästan börjat läsa Susanna Tamaros ”Gå dit hjärtat leder dig”
Och när jag väl bloggar lite, är klockan nästan mitt i natten…

Det är skönt att dväljas i sig själv.

