Väck inte den björn som sover!

Fyra minuter över midnatt stängdes interneten av. Ett dygn för tidigt. Det var i alla fall första tanken när allting bara ströps. För visst kan det hända att uppkopplingen försvinner ibland för en kortare eller längre stund. Men den kommer alltid tillbaka. 

Men nu snart 9 timmar senare har jag fortfarande ingen internet och det som är annorlunda mot ett vanligt avbrott, är att routern lyser grönt och wifin fungerar – men har inget nätverk att skicka vidare. 

Men i det här fallet är det ingen idé att skrika på leverantören att januari faktiskt har 31 dagar och att jag har betalat för hela månaden. Dels orkar jag inte bry mig just nu, och vem vet! Om jag trackar dom med det här kanske det blir fel åt andra hållet. 

Jag litar inte på det här bolaget. Kan egentligen inte säga riktigt varför. Mer än att när jag flyttade så tog de betalt 2 ggr för det. Det blev förstås rätt till slut, men vad har de för rutiner om en flyttkostnad läggs på kunden dubbelt?

Har haft en negativ känsla för det här företaget hela tiden sedan de tog över min ursprungliga leverantör. Har blivit kvar där enbart för att jag har fått behålla den ursprungliga månadskostnaden som varit relativt låg, och inte hittat nåt annat som jag tyckt varit bättre. Kanske inte letat tillräckligt heller, men när jag kollat så har det här stadsnätet inte haft så många leverantörer att välja mellan. I Helsingborg fanns det så många valmöjligheter att man nästan blev snurrig. 😄

Så bäst ligga lågt nu och inte väcka den björn som sover. Det är trots allt bara ett dygn extra det gäller. 

Men sammanlagt blir det då 4 dygn som jag är utan internet. Känns väldigt märkligt. Flyttar ju på lördag och om jag hade velat ha internet fram till dess hade jag varit tvungen betala för hela februari. Valde att inte göra det.

Trots allt har jag en del att pyssla med de här dagarna, har internet på mobilen, har mängder med filmer på hårddisk och är inte ens hemma hela tiden. 

Ska bland annat in till ”kontoret” i eftermiddag med tårta. Blir ju sista gången jag enkelt kan ta mig dit. Och i morgon kör vi till lägenheten i Helsingborg för besiktningen och för att få nycklarna. 

Där ska för övrigt interneten bli inkopplad i morgon. Hittade en leverantör som ger mig 100/10 för bara 20 kr mer per månad än jag nu betalar för 10/10. Och får dessutom halva priset i 6 månader som ny kund. 

Känslan säger att den här internetleverantören på många sätt är mycket bättre än den jag lämnar. Man kan utläsa mycket av en hemsida. Hur tydlig informationen är, och om sidan är lättnavigerad så man hittar det man letar efter. Och hur lättillgängligt det är att ringa eller på annat sätt få kontakt med kundtjänst. Till exempel. 

Det kändes väldigt konstigt att skriva det här på mobilen. Man har ju inte nån överblick på vad man gör och hur det ser ut! Och jag har heller inga bilder på mobilen att lägga in. Får inte plats. Tar med mig laptopen till ”kontoret” i eftermiddag. 

Och nu tändes lampan. Dags gå upp. 

2 Comments

    1. Tack Eive! Blir jättebra det här, att komma hem. Helsingborg är bäst. Har ju bott där många år så jag vet. Och så finns mina döttrar där. 👍😄👌

      Liked by 1 person

Kommentarer inaktiverade.