Har landat, men…

… är tröttare än TRÖTT!!!

Vilket helt klart inte är så konstigt. Att flytta lär vara en av de stora stress-skaparna, och det gäller även när det är en så positiv flytt som min nu. Och även när det går så lätt och behändigt som min nu gjort.

Det är inte det samma som att lätt = inte behöva göra nåt! Jag har också fått deala med att anmäla flytt till bokföringen, se till så min adress ändras på alla nödvändiga ställen, säga upp bredband, skaffa nytt bredband, få till det med el… och så vidare!

2509809lrydv5gpomJag har också de senaste veckorna packat, röjt, kastat, slängt, städat, packat igen, och städat ända in i det sista! Haft extra koll på ekonomin, och att allt skulle klaffa på själva flyttdagen! Och när vi lämnade den lägenheten var allt tömt, rent och redo för nästa hyresgäst!

Tack och lov har jag inte behövt fundera på att hyra flyttbil och allt i samband med det. Där har jag min Mac-vän att tacka stort! Han ringde, kollade priser, beställde bil, hämtade, körde, lastade, körde och så småningom lämnade tillbaka flyttbilen. Jo min dotter och två av hennes vänner hjälpte också till här i Helsingborg, men Mac var den största klippan i det här äventyret. Han var med hela vägen!

Dessutom skruvade han isär min soffa, med schäslong, och skruvade ihop den igen sedan på plats här i Helsingborg. Varpå han kopplade in datorerna så jag hade bredband och wi-fi och Apple-TV. Tack gode gud för honom!

I gengäld fick han, förutom ett jättestort tack, flera kramar, så mycket mat och dryck han kunde proppa i sig samt de pengar som var mellanskillnaden mellan min beräknade kostnad för flyttbil/bensin/diesel och den verkliga. Med tanke på även den bonus han fick tillbaka från Statoil/vad-det-nu-heter-numera, så blev det inte helt illa! Bara man inte börjar räkna timpeng…

Puh!!!! Det var i lördags det, och i måndags efter lunch gick luften ur. Då kom Stora Tröttheten. Och där är jag fortfarande samtidigt som jag trots det fixat lite olika saker.

out-of-dateMen det tar vi nästa gång, tycker jag… now I am kind of…

out-of-date

11 Comments

    1. DU! Det är SÅÅÅÅ skönt och jag gläds verkligen! Längtar också efter att göra rundor på cykeln. Spissar på Väla så snart vädret tillåter. Det blev ju vinter nu!
      … och sen var det ju det där med att börja ta foton igen… 😀

      Liked by 1 person

        1. Hehe! Ingen fara med vintern egentligen. Bara några minusgrader och väldigt tunt täcke snö. Värre än så verkar det inte bli!

          Gilla

  1. Himlars vad härligt att du är hemma! 🙂 Om du är out of date några dagar gör inget. Ligg i soffan och njut av ditt nya hem ❤ Kram

    Gilla

    1. Jo just nu är jag helt out of date. Ryggen har fått mer än nog, och till råga på allt så har jag börjat må illa nu på förmiddagen. Men misstänker mer nåt jag ätit än att det är influensa. Åt syrade strimlade morötter i går kväll som jag fick av en väninna innan jag flyttade, och sista tuggan jag tog var väldigt mycket syrligare än de tidigare. har slängt resten…

      Liked by 1 person

Kommentarer inaktiverade.