Det har blivit lite vinter här!

Åtminstone för ett tag. Klart.se aviserar att det glider över mot några plusgrader i början av nästa vecka. Låter bra. Och jag hade tur att snön inte kom förrän nu när jag kommit på plats här. Hemma! Mitt värsta scenario för flytten var snöoväder på väg över Hallandsåsen.
Å andra sidan kan jag inte påstå att det kommit särskilt mycket snö. Bara ett stilla fallande av små flingor som skapat ett täcke på max ett par centimeter.

Och jag däckade i måndags som sagt, och har haft en rygg idag som inte varit av denna världen. Stiff as a board, som engelsmännen säger. Stel som en planka. En ekplanka. Och mådde illa och kände mig riktigt ruggig särskilt i förmiddags, och särskilt efter att jag varit på Netto och uppdaterat mitt förråd av frukt och grönsaker. För efter det knöt sig dessutom ryggen. Tålde tydligen inte att leda cykeln i rysskylan. (minus 3)
Snacka om att flytten har tagit ut sin rätt på mig.

Illamåendet gav i alla fall  med sig så småningom, var nog snarast nåt magkatarr relaterat. Ack, det där kaffet och alla pommes med korv och annat animaliskt jag stoppat i mig den senaste veckan! Bara för enkelhetens skull! Så nu får det bli det vegan ett bra tag framöver. Kanske för alltid?

Men undrar också om jag ändå har nån form av förkylningsvirus i kroppen. Snorar lite. Känner mig lätt febrig. Och varför så mycket mer ont/stelt i ryggen idag än i går? Va?

Så bortsett från de 372 metrarna till Netto och en något längre väg hem (572?), har det mest varit värmedyna på soffan idag. Netflix och några blunda-stunder. Kokt ris i småportioner glest fördelat under dagen, och vatten… jo jag hade ätit frukost när det började. Kanske det var det som var felet. Eller de där två Treo.

Kan helt klart tänka mig betydligt trevligare sätt att dra ner maximalt på ätandet, än att må illa och inte kunna äta. Men det är onekligen effektivt! Och det är bättre nu framåt kvällen. Till och med ryggen…

img_2384

Måste bara erkänna en sak. Allt var grått och vitt idag, även husen är vita – egentligen – med grå fönster…. (hehe) SÅÅÅ mycket nybyggt häromkring! Och mer blir det! Lyftkranar, byggbodar och diverse maskiner mest överallt. Jag är glad jag bor i lite äldre hus, med uppvuxna träd och buskar runt omkring…

4 Comments

    1. Ja. Lovar. Det blev lite konstig mathållning den här senaste veckan, och definitivt för mycket kaffe. Bra magen gav mig en spark i ändan. (Så att säga…)

      Liked by 1 person

Kommentarer inaktiverade.