Jag kan inte skriva, märker jag. Jag har försökt i ett par dagar nu, men det blir bara ordbrus. Massor av ord ramlar fram via tangentbordet, men det blir tråkigt, tjatigt och fullständigt olidlig.

Ryggen är åt skogen, värre än någonsin, är fortfarande trött… och efter en massa introverta ADHD-tankar (dvs miljoner av dem) drar jag slutsatsen att det trots allt kan vara ett förkylningsvirus i kroppen. Inte första gången jag önskat det hade brutit ut en normal förkylning istället. Eller till och med influensa, kräksjuka eller whatever.

Står still här hemma med iordningställandet. Rummet ska renoveras helt, alla skåpsdörrar och lådförstycken i köket ska målas. Inom 4 veckor, sa L. I så fall – senast kring månadsskiftet. Under tiden står lådor med böcker, målargrejor, skrivare och kontorssaker uppstaplade i hallen. Garderoberna är fyllda med en del som jag kunnat hänga och resten bara instuvat lite hipp som happ. Köket har bara en vrå som känns färdig. Om nu någonting någonsin blir färdigt.
Och badrummet… tja det fungerar till det det ska användas till men jag har ännu inte bekantat mig med tvättmaskinen… och jag känner mig också trött för jag vet inte vad jag ska göra med det hela, vet inte hur jag vill ha det. Då sen. När allt är målat och klart.
Det är så mycket jag borde göra…

Nå! Oavsett om det är ett virus i kroppen eller en släng av nåt utmattningssyndrom, så sover jag middag i 2 timmar, slöar framför Netflix, och försöker påminna mig själv om att det inte är bråttom. Ingenting måste någonting. Isätllet! Avvakta renoveringen och kanske fundera lite på olika lösningar. Cykla till Ikea och hämta inspiration. Kolla in loppiset. Hälsa på barnen. (Barnbarnen hade kräksjuka nu i veckan.) Gör nåt! Eller sov! Se film! Läs! Landa!!!! Det är en ny dag i morgon! En ny början! En ny chans!

I morgon förresten. Då måste jag ringa och få tid hos nån tandläkare. Attans också. Och kolla hur tusan man fyller i blanketten för att ansöka om bostadstillägg. Folk sa det var svårt. Jag trodde dom skojade. Det gjorde dom inte…

img_2396

Enda vrån som är färdig. (Färdig?!) Men erkänner att varken väggen eller kylskåpet är blommigt. Egentligen. Och att prylarna nu fått sällskap. Hos vitlöken ligger en bit färsk ingefära. Lutad mot väggen står en skärbräda av trä. En glasburk oregano jämte morteln, och två grapefrukt. Men de blir väl inte så långvariga där.

 

