Det har varit kallt här under en veckas tid. Inte kallt som i en massa minusgrader, termeometern har väl visat nåt mellan nollan och 3-4 minus, men en smått bitande vind har letat sig in mellan mössa och halsduk när man tagit sig ut på den ädla springaren. Cykeln!
För cykelidiot som jag är, har jag inte kunnat motstå det vackra soliga vädret. Dessutom lockar mina gamla cykelvägar nåt otroligt, och bara jag tänker på att jag snart ska cykla den vägen, och den, och den… så bubblar det av glädje inom mig.

Hittills har jag förstås mest rekognoscerat omgivningarna. Mycket har hänt i stan under de här elva åren. Mycket nytt har byggts, och det byggs fortfarande. Och många vägar har ändrats, inte minst i utkanterna. Så nu luskar jag ut hur jag tar mig fram här. Och det går bra! Cykelvägarna är fantastiska! Det är som att ha kommit till himmelen! Allt jag kunnat drömma om – och lite till.

I går efter besöket hos tandläkaren, 1750 kr för att reparera hörnet på en molar med inbyggd rotfyllning, HU!, så kunde jag bara inte cykla raka spåreet hem igen utan tog en annan runda. En omväg, i positiv mening. Och hamnade efter ett tag vid den här skylten. Stockholm. Göteborg. Väla.

Det låter väl bra! Vart ska jag rikta in mig att cykla först? HAHAHA!!!
Ja, det blir ju Väla. Men inte förrän nästa vecka. När jag fått in lite nya pengar. Och inte blir det nån säng jag köper det första (förbaskade tand), men kanske gardiner? Och nåt smått mysigt pysigt hemtrevligt? Nytt!

img_2403

Nåt annat nytt – har tvättmaskin i lägenheten här. Invigde den i går efter att ha gått rundor kring den i flera dagar, hur hur hur gör man – med just den här maskinen? Elektronisk och allt möjligt knepigt. Torktumlarkombi. HJÄLP! Tänk om det blir översvämning!

HA!

Det blev inte översvämning. Det blev rent och fint och luktar inte ett dugg av andras tvättmedel och vidriga astma-triggande sköljmedel. Yippiieee!

2 reaktioner på ”Hoppsan!

Comments are now closed.