Prokrastinerar

Edit: For you who translate this into english! I must say… I did that for fun, because I was curious… yes, I used the google translator to see what it would look like in English, this text I wrote in Swedish. I don’t know if I should laugh, cry och be totally ashamed. I didn’t understand what it meant! It seemed like the english words had absolutely no connection with what I actually wrote!

Perhaps I’d better write the same text twice? Once in English and once in Swedish. It’s just that… it takes me quite some time (quite a long time!) to write! It always does! I work with my texts, not just scribble down something!

So I have to apologize, on the behalf of Google translator, for the ridiculously bad writings it performs. I can do better than that. Much better! At least I can write understandably in English!

Well! At least I hope it made you laugh! Though my non-scribblings was rather serious this time.

Should I remove that Google Translator widget, perhaps? What do you think?.

Prokrastinering, som sagt. Nå… är färdig med det nu. I varje fall vad gäller ifyllandet av blanketten Ansökan om bostadstillägg.

Man är väl inte dum heller! Kan man få bostadstillägg på grund av fjuttig pension, så inte tusan tackar man nej! Men snacka om att det kändes jobbigt att fylla i blanketten. Eller rättare sagt att klart och tydligt få fram de uppgifter som behövdes för tjänste- och privatpension. Inga stora summor! Men från 6 olika håll! Så vilken av dem var vilken? Och vilken av dem var pensionen jag själv sparat till? Den som nu ger mig 154 kr i månaden netto…. HAHAHA!

Så det har jag brytt min hjärna med ganska länge. Var på banken innan jag flyttade och fick en del upplysningar. Sen var det att lusläsa de papper som kom via post under januari, samt den information jag hittade på bankens nätsida om min ekonomi där. Och haft ett excel-dokument där jag samlat informationen, spaltat upp, sorterat, lagt in formler, räknat, kontrollerat uppgifter, räknat igen, jämfört…. PUUUHHHHHHHhhhhhhhhhhh h h h h  h  h

Och jag har tillika inte helt lätt att STARTA göra saker! Och svårigheten med att komma igång att BÖRJA göra nånting ökar exponentiellt med intresse (brist på), kunnighet (brist på), och hur viktigt det hela är. Och det här var megajobbigt! Har noll koll på sånt som pensioner. Och aktier… optioner… blä-blä… blä-blä…

Har faktiskt haft smått panik hur länge som helst för det här. Började gruva mig redan för  ett år sedan. Så snart jag hade gått i pension då i januari och visste att jag hade rätt söka bostadstillägg. Men förra året kom det ju även in resterande pengar från Fas3-tiden samt jag hade billigare hyra och ingen kostnad för elen, så jag la lättad projekt söka bostadstillägg åt sidan.

6tp55b97cMen nu! Högre hyra och el därtill!
Nu har jag fått avin för marshyran dessutom och kände pressen att få iväg papperna så jag inte skulle missa nån månad. Tiden går, vet ni…
Har haft smått ont i magen i flera dagar, men i kväll satt jag äntligen och fyllde i blankett och skrev bilaga, skrev ut kopior, och plockade fram kopian på hyreskontraktet som jag hade passat på att göra på ”Kontoret” innan jag flyttade.
Flera timmar tog det! Många!!!

Men nu ligger det där! På bordet! Kuvertet! Frankerat och klart att posta i morgon. Och jag är TRÖTT! Och äter ingefärskolor…
Men vilken lättnad också! Kan äntligen plocka bort och gömma glömma högen med underlag. Yiippppieee!!!

Är det nåt mer jag borde göra nu som har legat över mig? För i så fall vore det BRA att göra det också, så går jag ner minst 10 kilo till!!!! Åtminstone i känsla. (Gå ut med köksstolarna till förrådet? Äh…. Det kan vänta tills i morgon…)

hotel-transylvania-3d-1680x1050-660x412-640x412
Apropå ingenting… Ni har väl sett filmen ”Hotel Transylvania”? blä-blä blä-blä… Inte??? Då har ni missat nåt kul & cool! blä-blä blä-blä…
