En sån där dag

Vacker som attan. Det hade snöat i natt, och hela förmiddagen och en bit in på eftermiddagen var det sol från knallblå himmel. Och jag var inne hela dagen.

Temperaturen steg ju över nollan och solgasset gjorde sitt till så gång och cykelbanor var ju mest en blandning av snö, is och vatten. Inga tjocka lager, så mycket snö hade det inte kommit, men tillräckligt för att jag inte skulle ge mig ut.

I kväll skulle jag ha cyklat till dottern, M. Halv sju messade hon: Det är halt.
Jag testade. Gick en bit och ledde cykeln. Ok på genomfartsleden (cykel) men märkte att det var is fläckvis. Inte minst där snö hade smält så vatten hade runnit ut över vägen och nu framåt kvällen frusit till.

Jag messade: Vi får ses en annan dag. Säkrast så.

IMG_5317Sen gick jag vidare med cykeln till Netto. 370 meter. Gick bra. Ångrade mig att jag inte cyklat till M i alla fall. Nästan. Handlade sånt jag inte borde handlat och gick en annan väg hem. En något längre väg.Var väldigt glad jag hade cykeln att hålla mig i.

Men kom lyckligt hem igen. Och såg ungar som dansade som älvor på isfläckarna…

