Snart är det onsdag

Ja, väldigt snart faktiskt! Klockan närmar sig midnatt!
7:20 i morgon bitti kommer målaren som ska måla och tapetsera rummet. Och med lite tur, kommer golvläggaren på fredag. Men det får jag väl reda på i morgon – hoppas jag – om denne kunde komma då.

Men det är inte utan att jag hoppas denne kommer på måndag. För kan golvet verkligen läggas på bara en dag? Jag har ju en liten förhoppning om det, rummet är ju inte mer än 20 kvm, men kundvärden här sa att jag skulle räkna med att det kan ta 3 dagar. Ja, jag vet inte jag! Målat och tapetserat har jag gjort vid ett flertal tillfällen under livets gång, men aldrig lagt ett parkettgolv. Inte ens ett modernt sådant. Eller sett när nån annan gjort det.

Så det är därför jag hoppas golvläggaren kommer på måndag, för om det tar tre dagar så kan jag väl åtminstone slippa ha rummet i byggfas över helgen. Mer än nödvändigt alltså.

Och visst är den där grå plastmattan DÖDSFUL! I synnerhet i ett vardagsrum!
I hallen är den okay.

Dottern kommer i alla fall och hjälper mig få ut långdelen av soffan från rummet kvällen före, tänker ställa den på högkant i hallen. Och schäslongen fick jag skruvat loss och kasat ut i köket där jag nu tänker sova tills allt är klart.

Ser mysigt ut där, och känns mysigt också när jag nu sitter i den bäddade kuddfyllda schäslongen nästan mitt i natten. Började faktiskt fundera på om jag skulle ha min säng här sen, när jag väl köpt en. En 80-cm bred resårsäng är bara 5 cm bredare än den plats schäslongen nu tar. Och får plats på längden också.
Det tål att tänka på!

Och vilken tur att 5 av de 7 benen sitter på schäslongdelen!
Men bilderna blev bara rakt av… AJ AJ AJ!!!

2 Comments

  1. Så härligt att få fint!
    Att lägga ett golv tar inte så lång tid, men det beror nog på vilka förberedelser som krävs.
    Vi drog bort den gamla parketten och sedan var det bara att köra på med den nya.
    I sanningens namn ska erkännas att jag bara deltog i ”rivningen”, sedan åkte jag till Köpenhamn. 😇
    När jag kom hem på kvällen, hade vi ett nytt, vackert golv. 👍
    Lycka till!

    Gilla

    1. Känns som julafton när jag var liten! 😀
      Bestämde att golvläggaren skulle komma på måndag. Om det då tar flera dagar slipper jag i alla fall ha golvdelar liggande under helgen, utan kan försöka få till det med fönsterputs och gardiner så länge. Kanske rent av cykla till Ikea!?!?!

      Liked by 1 person

Kommentarer inaktiverade.