Det finns där

Motståndet mot att skriva, till och med ett ynka litet blogginlägg. Kunde ju åtminstone meddela att jag faktiskt lever.

Jag lever!

Det gick bra att göra ett inlägg på bildbloggen, Words & Pics, men det krävs ju å andra sidan inte att jag skriver mer än minsta möjliga där. Om nånting alls. Fridfullt.
Sen när jag tänkte på den här… och/eller den jag skriver i på engelska… så reste sig det där berget framför mig.

Jag hade ju tänkt berätta om hur det gick med sjukgymnastiken… och om Rikard Wolff’s ”Rikitikitavi” som jag läste ut för några dagar sedan… och kanske slänga in nån bild av något slag. Ingen clip art, alltså, utan nån ”riktig”. Och då och då har det dykt upp nåt annat som jag mycket väl skulle kunnat skriva om.

Det har inte blivit nåt av nånting…

Jag kom ju riktigt i tagen av en kommentar jag fick för ett tag sedan. En om mediciner och fibromyalgi och sen dök det upp i mig, det där med att vara utförsäkrad, uträknad, kontrollerad och nedvärderad av reglerna som AF och FK regerar efter. Ja, jag triggades igång av nåt inom mig som ville ut. Trodde inte jag fortfarande hade så mycket kvar i mig av ilska, frustration och stress från den tiden. Det har ju gått lite drygt ett år nu, sen dess.
Skulle skriva av mig ordentligt, tänkte jag.

Men det har inte blivit nåt av det heller.

Men nu skriver jag åtminstone det här, och är medveten om hur dåligt jag mår i flera vrår av mitt jag. Fysiskt och mentalt. På utsidan och inuti. Tja, det är väl egentligen hur jag mår inuti som styr hur jag reagerar i mitt yttre. I fysiska kroppen.
Men är ju samtidigt glad och lycklig över att vara där jag är nu. Borta från AF/FK, Borta från Fas3.
Hemma i min egen stad med cykelvägar och vänner och närhet till allt jag kan tänkas vilja ha nära till.

Och nu är det snudd på vår.

Fotot: Vy ut mot Öresund. Man ser Stadshuset och en gnutta av Stortorget. Jag stod vid balustraden med ryggen mot Kärnan.
(Alldeles för mycket buskar i framkanten. För fotograferingens skull. Fotografen är lite kort i rocken, så att säga…)

9 Comments

Kommentarer inaktiverade.