Yäpp! Jag är en kulturtant!

Var på Fredriksdal i går och köpte kortet! För hela året! Med kortet gratis inträde till Fredriksdalsparken, Dunkerska, Sofiero och Kärnan. Och så får man rabatt på en del andra ställen, platser, tillfällen och evenemang.

HÄFTIGT! I den här stan finns allt! Och inte alltför långt ifrån!

Jo, det finns förstås sådant som är för långt hemifrån mitt för att cykla dit. Men för att över huvud taget göra nånting, för att uppleva nånting, för att njuta av nånting – behöver jag inte bil.

Visst vore det en bonus med en bil för att besöka längre ifrån liggande attraktioner. Men jag har faktiskt förr cyklat Kullahalvön runt, och runt Västersjön-Rössjön, och en del andra längre rundor – liksom åtskilliga inte fullt så långa. Så vore det helt ut i det blå att tro på att jag kan göra liknande igen? Nej det tycker jag inte.

Sen vore det förstås också en bonus om det dök upp en person i mitt liv som både vill och kan följa med mig på mina natur- och kulturäventyr.

Och med bilen kan man tillsammans köra till de där lite längre ifrån liggande attraktionerna. Kullaberg, Kågeröd, Kopparhatten… äsch… det går inte att räkna upp alla möjligheter som finns. Hela Skåne är fyllt av dem! Icke att förglömma alla stränder.

Det livet tror jag också på.

 

 

6 Comments

  1. Ja, en bil skulle vara trevligt att ha så att man kunde resa runt 🙂 Finns ju så mycket att se överallt! Och vilket bra kort! 😁

    Gilla

    1. Jo jag kan hålla med. Men måste också erkänna att jag inte gjort nåt besök nånstans den här veckan. Mest beroende på det trista kalla och blåsiga vädret.

      Liked by 1 person

Kommentarer inaktiverade.