Tiden går och det är snart Första maj. Fest och sommar – även om det skulle snöa stora flingor och lägga sig i ett decimetertjockt lager. Sådant har hänt! Lyckligtvis inte alla april-maj skiften dock.

Däremot hände det, att det var absolut tvunget att lägga vinterkläderna och börja med vårutstyrseln Första maj. Och nog sjutton höll man på att frysa arslet av sig när man stod där och tittade på paraden genom stan. För på den tiden var det Första maj firande med parad och allt. Händer sånt numera? Eller är det jag som inte vet?

Kvällen innan – Valborgsmässoafton och säkerligen nåt annat år – kunde det snöa så stort att man gömde sig inomhus i värmen istället för att stå vid brasan och sjunga ”Sköna maj” med de andra…
Och nåt annat år var det sommarvarmt och sommarklänning och äta sillen och det grillade utomhus

Så blir det sköna maj eller snögubbe i år? Nåja! Jag har Netflix…

För övrigt är det okay här, men jag gör inte särskilt mycket. Cyklar! Praktiskt taget dagligen. Men det är i stort sett allt. Ibland ut till Väla. Ibland nån annanstans. Hjälpte förstås dottern i hennes trädgård i lördags, och har fortfarande träningsvärk… HA!

Min säng kom i torsdags, och lite har jag fixat här hemma. Men bara lite. Här och där. Bytte till bredare Ivar i köket, och av nån underlig anledning ser köket större ut nu. Mycket mystiskt!
Smala Ivar hamnade i hallen och en liten byrå vid sidan om gjorde att den kvadratmetern blev klart bättre. Men jag glömde köpa vit lasyr på Ikea idag. Till de omålade i rummet. Får bli en annan dag.

Kom för övrigt hem med bland annat en ryggsäck, ett iPadstöd och två röda diskborstar – och med kaffe och två korvar utan bröd i magen. Och nu är det Netflix som gäller. Lat i soffan som bara den. Varken läser eller skriver. Nästan…

Älskar min stad…
Och min  familj…

