ELLER?

Jo! Men visst!

Långkalsongerna (läs: leggingsen) under jeansen har lagts undan, och jag funderar allvarligt på att omedelbart byta kängorna mot sandaler. Och börja med de där inte helt långa jeansen.

Vilken sommarkänsla, alltså!

Det började nu i helgen, om än med en smula kylig vind, men har blivit skönare för var dag. Femton grader i går. Ska bli lika skönt idag. Precis som sig bör. Vintergarderoben ut i förrådet och sommargarderoben in.

Som om man har så mycket kläder att det vore lönt. Och vem har nu för tiden helt olika garderober som man skiftar mellan årstiderna.
Och återanvänder år efter år!

Nåja. De tjocka jackorna och värsta kängorna och möss & vant flyttas förstås ut. De återanvänds ju under åtminstone ett par vintrar. Beroende på… kvalisort och sånt…
Men shorts, linnen och t-shirtar finns ju ofta nåt skåp för inne i lägenheten. Men märk väl att jag är single, inte en hel familj – därav minskat behov av garderober. Man är väl minimalist… dessutom…

Och nu är det uteplatsen som gäller. Att försöka få nån ordning på eländet. Mer mossa än gräs, som dessutom brett ut sig över halva första plattraden. Myror. Och myror… och Myrr…

Ska köpa Algomin i morgon, växtnäring som också tar bort mossa. Båda delarna behövs. Kanske rent av häcken kan börja kallas för häck sen, efter att ha fått lite näring. Egentligen borde nog hela gräsmattan tas bort, och jorden tumlas om ordentligt så det kommer lite luft inblandad i marken, men vem har ork att göra nåt sånt! Och vem har pengar till att hyra in nån som gör det!
Gräsfrön är annars inte så dyrt.

Men nu ska jag cykla ut till Rusta på Väla och köpa parasoll. Hoppas de har på lager. Biltema hade det inte ännu, bara ett par stora dyra varianter. Det vill vi inte ha! Jag och myrorna.

Hoppas det inte blåser lika mycket som i går.

 

10 reaktioner på ”Så blev det sommar

  1. Här känns det som att det i alla fall är på G! är så glad att jag har balkongen att sitta på nu när jag trillat igen och måste sitta still…
    Igår var jag tom tvungen att sätta upp parasollet- det blev för varmt i solen!
    Längtar tills jag blir bättre och kan börja plantera lite därute- men det jag har växer så det knakar!¨
    Ha en fin torsdag!
    kram

    Gilla

    1. Har du gått och ramlat IGEN!!!! Snälla nån! ja, skönt med balkong eller uteplats, och visst var det ett måste att ha parasoll igår! I dag också, men nu har jag precis kommit hem och inte tagit mig längre än till soffan. Än så länge. 😉 Det är en sömnig dag.
      Kram!

      Liked by 1 person

  2. Vi hade också jättevarmt EN dag här. Sen blev det kallt igen. Idag snöar det! Tror vädret bara retades lite med oss, för varför skulle det annars bara bli sommar för en enda dag! 🙂

    Gilla

        1. Hur långt norrut bor du egentligen?
          Här har varit en underbar dag idag, men vinden har varit kall! Men det är bra om inte våren kommer alltför fort, så allt grönt och blommigt bara ”exploderar”.
          ”Våren var på en torsdag i år!” Typ…

          Liked by 1 person

Comments are now closed.