Snälla nån!

Är det verkligen dags nu igen, att skapa en hemsida!

Till råga på allt erbjöd jag mig själv att göra det. Visserligen är det ”bara” min dotter som ska ha den för sin nya inriktning på jobbet. Omstrukturering, skulle man kunna säga. Men ändå!

En hemsida skulle det ju bli oavsett, och så babblade jag på, och lovade… och hemma sedan när jag kollade upp diverse saker i anknytning till detta, blev jag smått svettig. Vad har jag gett mig in på!

Det var längesedan jag gjorde nån hemsida över huvud taget, och ännu längre sedan så där från scratch. Okej!  Riktigt från scratch blir det förstås inte. Jag går inte in på html-koder eller liknande, utan jobbar med komponenter. Block, kan man kalla det.

Men likväl kände jag mig helt vilsen. Uteslöt omedelbart WordPress, och ska istället säga till henne att köpa domän och hela köret på One.com. Den arbetade jag med en hel del förr i världen, och även om mycket blivit nytt därinne sen dess,  kan jag säkert med lite övning på min egen (i dvala) liggande hemsida där, träna upp mig så jag kan få ihop nåt snyggt åt henne.

Lyckligtvis är det gott om tid. Hon sa nåt i helgen om klart senast 1:a mars, men det var så mycket annat i görningen i helgen. Därför hade vi inte möjlighet prata så mycket om just det där med hemsida, logotype och vad annat jag skulle kunna hjälpa till med.
(Och det var inte bara för att cykeln gick sönder och jag fick gå hem nästan 4 km och känner av det fortfarande… )
(och så fick jag sagt det också…)

Alltså! Nu måste jag bara ha mig en kopp kaffe.

