Tankefel?

Jag var på Ö&B nyligen och köpte bland annat rengöringsmedel. Kom till en hylla i nån av gångarna och fick syn på den här muggen. ”AH”, tänkte jag. ”En termomugg modell större!” Visserligen inte att förväxla med en riktig termos, men med gummilocket som hör till på, så kan kaffet eller teet i alla fall behålla värmen längre. Särskilt behändigt när man tänker sitta ett tag på uteplatsen och läsa.

Vilket jag alltså tänkte göra igår. Det var fint väder, och jag var hemma vid en tid då solen fortfarande står ovanför taket på huset mittemot.

Så, tänkt och gjort! Valde ut en påse kryddte, kokade vatten och hällde i muggen, och lät det stå och dra medan jag la dynorna i stolen, plockade fram boken, och tog på mig en jacka. (För det var nog säkrast trots allt. Helt blå var inte himlen.)

Så tog jag muggen för att gå ut – och släppte den ögonblickligen. Den var skållhet!!!

Vad är vitsen med att ha en mugg för att hålla drycken varm längre, om man inte kan hålla i muggen och dricka medan drycken är varm! (Vilken mening!)

Men den är rätt rolig muggen, så jag behåller den nog i alla fall.

